reede, 18. jaanuar 2008

Tavalise eestlase haridustee


Äripäeva toimetuse kasiinovastased informeerisid mind, et ajalehel on plaanis Ralf-Marti Soe sulest ilmuv lugu, kus kõne all minu haridustee. Tõttan siis Äripäevale appi. Kuna olen isik, kelle kohta liigub internetiotsingutes igasugust infot, siis otsustasin personaalse informeerimise kasuks, et vältida enda kohta ajalehes väärinfo levikut.

Leian, et informatsioon minu hariduste kohta peab olema avalik, et vältida edasipidiseid võimalikke spekulatsioone. Kui lugupeetud ajaleht soovib kirjutada vapustavat lugu, peaks ta hoolikalt uurima tausta. Ei tahaks uskuda, et kasiinoomanikud tellisid Äripäevas mind ründava allapoole vööd lööva loo. Aga eks ma olen tugev ja elan edasi.

Minu haridustee. Lõpetasin 1987. aastal Mustamäel asuva Tallinna 51. Keskkooli. Seal õppis ka Vene Erakond Eestis esimees Stanislav Tserepanov, meie kõrvalkoolis õppis aga noor ja nutikas Marit Maripuu.

2002. aastal lõpetasin ma edukalt Moskva kõrgkooli International Independent University of Environmental and Political sciences ehk Moskva Rahvusvahelise Sõltumatu Keskkonna ja Politoloogia Ülikooli ning sain õigusteaduste bakalaureuseks. Selle ülikooli on lõpetanud ka Ilja Jašin, Venemaa liberaalse partei „Jabloko” üks populaarseimaid liidreid.

Olen edukalt kaitstud äriõiguse diplomit Rahvusvahelises Sotsiaalteaduste Rakenduslikus Kõrgkoolis LEX õigusteaduskonnas, milles õppisin loomulikult riigikeeles. Õppejõudude hulgas olid nii mõnedki suur juristid ning tuntud kohtunikud nagu näiteks Tallinna Halduskohtu kohtunik Karin Kalmiste ja Tallinna Ringkonnakohtu kohtunik Margo Klaar. Sain olla ka Eesti Juristide Liidu liige.

Suure töökoormuse, ühiskondliku ja isikliku elu tegevusega tõsi on veninud magistrikraadi kaitsmine Peterburi Riiklikus Inseneri ja Majanduse Ülikoolis (ENGECON). Praegusel ajal on lootust kaitsta majandusteaduste magistrikraad veebruaris - märtsis 2008.a. Olgu öeldud, et selle tuntud kõrgkooli on lõpetanud näiteks Vene energeetikaguru Anatoli Tšubais, värske Eesti kodanik suurärimees Rustam Aksjonenko ning professorina töötanud Venemaa peaminister Viktor Zubkov.

2008. aastal suvel on mul kavas astuda sama Kõrgkooli majandusteaduste doktorantuuri. Hetkel teada, et doktoritöö juhendajaks saab olema Eesti Teadus Akadeemia akadeemik Mihhail Bronštein.